Tuesday, January 3, 2012

新年富貴雞(荷葉包雞)食譜,獻醜啦。

OK,雖然果兩隻富貴雞唔係整得太富貴(哈哈,今次真係獻醜啦),我都想講吓點整,大家可以參考吓。




材料:
全雞        1隻(劏淨洗淨,唔要內臟)
荷葉        2塊(多少跟雞大小同荷葉大小而定)
橄欖油     適量

餡料
包括半肥瘦豬肉、金針、雲耳、冬菇,多少隨意。

醃料:
生抽      3湯匙
老抽      1湯匙
麻油      1-1/2湯匙
米酒      1湯匙
2茶匙
1茶匙
薑汁  1湯匙

包裹荷葉雞嘅材料:
1)錫紙適量
2)用麵粉、水、酒、鹽搓成一個麵團

做法:
1)雞先放雪櫃風乾一日



2)將醃料拌勻塗勻雞內外,再室溫風乾3小時,中間隔1小時再掃一層醃汁,即共掃上3層醃汁,等雞充分吸收醃汁入味





3)荷葉用水浸軟待用,都要幾耐吓。



4)冬菇、雲耳放水中浸軟後,瀝乾切絲





5)金針水中浸軟瀝乾



6)半肥瘦肉切絲加入醃汁醃半小時



7)把冬菇雲耳金針加入瘦肉中,加入1至2湯匙醃汁拌勻。



8)將荷葉攤開,要保証荷葉冇穿同夠大包晒隻雞。我呢一塊中間穿咗窿,所以我要加多一塊。



9)雞放荷葉中,雞表面掃上一層橄欖油,將肉絲等餡料釀入雞肚內,填滿後以牙籤將雞尾部份穿起收口,防止餡料、汁液漏出。





10)荷葉包裹全隻雞後,室溫靜置3小時,之後用錫紙或麵團將整隻荷葉雞包實。







11)焗爐要預熱至450度,先焗30分鐘,較低至350度焗1個小時40分鐘。若用錫紙包裹,可解開錫紙同荷葉檢查雞是否已全熟。若用麵團包裹,焗完之後個麵團會變硬,要以匙羹打裂個麵團至可以睇到。

呢隻係用錫紙包嘅。肉算好嫩滑,剛剛好熟,肉已經淋晒,連骨都係脆嘅,拆骨冇難度。



點解會冇咗一忽皮同肉? 因為李生喺我行開咗時試味切咗出嚟,好切唔切,切正果度,影相出嚟好醜怪。



去肉拆骨後得番一棚骨,哈哈。



呢個係焗好咗用麵團包果隻雞,成個麵團係硬嘅,好似個殼咁,要用匙羹打爛至開到。



可惜塊皮黏實荷葉,一拉開就連皮都甩埋,可惜。





肉係好軟,但有D overcooked,所以就乾乾地,加上個麵團漏窿,D肉汁漏晒出嚟,做唔到煨熟嘅效果,都算OK,但唔係李太想要果個樣。



小貼士:
1)荷葉最好係新鮮,但通常買到嘅都係乾貨,必須先泡夠水浸軟至用得。
2)餡料可以考慮加入蝦米、梅菜等會更惹味。
3)包裹荷葉雞嘅無論係錫紙或麵團都要夠大夠厚至可以將肉汁鎖住,做到將雞煨熟嘅效果。
4)個個焗爐溫度都有差別,我個老爺爐已步入暮年,所以通常都要較大少少爐溫,初次做要預咗要試溫度同時間。
5)上碟解開隻雞時最好放一個盤中或深D嘅碟上,因為肉汁會瀉晒出嚟,D汁留番嚟淋上雞肉同餡料上,有剩用嚟撈麵一流,千萬唔好倒咗。
6)整呢隻雞工夫好多,要足夠時間等隻雞入味,今次我太趕,整得唔夠好。
7)醃潭不妨整得醎味D,因為雞有咁大隻,而且餡料中冬菇、金針、雲耳等都要調味。

後記:我分別用兩個不同包裹方法去試做,一樣焗咁多時間,一樣咁嘅溫度,用錫紙包果隻肉質嫩滑D,同埋個皮完整無缺;用麵團包果隻就over咗,皮黏住荷葉,結果成為冇皮雞,而且因為個麵團太薄隻雞太重,喺個麵團底穿咗個窿,D汁漏晒出個焗盤度,所以肉質相對較乾。我個人覺得今次係錫紙荷葉雞好食D,但下次會整大D整厚D個麵團再試過。各位如果試完有心得,請上嚟分享。

No comments:

Post a Comment